torsdag 21 juli 2011

Värme!!

Här har det varit väldigt varmt idag, typ 35 grader celcius, förstår mig inte riktigt på fahrenheit än så det är tur att familjen har en sån där dubbel termometer. Så på eftermiddagen åkte vi till en sjö här och badade lite. Har hört att det ska bli ännu varmare imon och till helgen, men det är nästan för varmt..

I tisdags var jag på starbucks och träffade en tjej från Schweiz. Hade planer på NYC på lördag, men det får bli en annan helg. På söndag är det dags för poolparty med de andra au pairerna i området, så då kan man äntligen få träffa alla, ser fram emot det! Den här veckan har allt känts bättre och man kommer in i det mer och mer. Är dock lite rädd att jag inte kommer kunna köra bil med växellåda sen, för det blir en del körande här och då är det automat som gäller. Amerikanare tar bilen överallt och parkerar alltid så nära ingången som möjligt.. lite lata är dem allt :P. fast i alla fall här så är det svårt att cykla eller gå, vägarna är helt enkelt inte gjorda för det. Imon är det fredag och det kommer bli en varm dag, men jag hoppas vi hittar på nåt bra.. kanske bada igen och sen är jag ledig över helgen. Kanske bara blir avkoppling på lördag nu när planerna ändrades, men i denna värmen kanske man ändå inte vill gå inne i nyc, för där blir det ju ännu varmare av alla höga hus.

1 kommentar: