söndag 24 juli 2011

Poolparty

Idag var det dags för poolparty på eftermiddagen efter en ganska slapp förmiddag. Först när vi kom dit så regnade det och det kändes ganska opeppt att bada. Det blev en liten introduktion där vi fick veta lite mer om var alla bodde och hur länge de har varit här. Det är många som åker hem runt denna tiden, men även väldigt många nya som kommer. Pratade en del med de tjejerna jag träffade på skolan, men även 2 tyska tjejer som kom en vecka innan och en vecka efter. Känns som att vi kan bli bra vänner, bara de pratar engelska och inte tyska.. fast jag tyckte inte de pratade mycket tyska idag.. bara när de inte kunde hitta orden frågade de varandra för att se vad det heter på engelska. Hur som helst sprack det upp och blev riktigt fint väder, så det blev minsann lite bad och sedan även grillad hamburgare. Ett lyckat poolparty och en bra första månadsträff!

Som en liten parentes kan jag nämna att i fredags när det var så varmt så var det rekordvärme här.. nånsin. Ganska häftigt att vara en del av den rekorddagen och att ha upplevt den värmen. Ska bli lite svalare nu i veckan, men fortfarande varmt. Har ännu inte behövt använda långbyxor sen jag kom hit!
Imon är det inget speciellt på schemat.. kanske byta lakan och städa lite grann, på eftermiddagen blir det nog sjön om det inte regnar. Ska nog lägga mig nu, för att kanske ta en tidig joggingrunda innan jag börjar... haha, börjar visst ta efter era morgonvanor nu mamma och pappa ;).

Och så lite bilder:

Tröjan från Urban Outfitters från NYC-turen 

Det nya och billiga billabong-linnet 

Det jag hittills köpt i USA. Svårt att se när de ligger ner, men jag gillar alltihop :) 



Bild från poolpartyt med de andra au pairerna, kanske kommer mer bilder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar