fredag 15 juli 2011

En vecka i familjen

Nu har jag snart varit här i familjen i en vecka och klarat av den första jobbveckan. Det är en stor omställning och det är mycket nytt att ta in och lära sig, det är inte alltid enkelt. Allt är annorlunda och det kommer ta sin lilla tid att kunna justera om sig helt. Men överlag har veckan gått bra och jag har redan lärt mig massor och jag börjar sakta men säkert hitta här också. Jag har spelat fotboll och baseball med barnen.. fattar fortfarande inte alla baseball-regler men det kommer förhoppningsvis. Igår såg vi på bio; kung fu panda 2, den var bra.. men har inte sett 1:an än. I onsdags träffade jag några andra au pairer, varav en svensk på starbucks. Det är ett ganska överskattat ställe, men visst är det bra om man bara vill hänga och prata. Det är långa jobbdagar, så hinner inte skriva så mycket här. Men nu är det helg och jag är ganska ledig, men utöver att man jobbar i familjen så bor man ju med dem och blir som en del av familjen.. så kanske blir att jag hittar på nåt med dem, vi får se!
Imon (eller svensk tid är det idag) så fyller pappa år. Känns konstigt att inte vara hemma då, men jag önskar honom en jättebra dag och ett stort grattis!

Tänkte jag kunde lägga upp lite bilder från skolan och NYC:

Utbildad au pair 

Gula taxibilar i NYC 

Med empire state building i bakgrunden 

Del av NYC från top of the rock, tyvärr regnade det. 

En annan del, i bakgrunden är central park. 

Här är starbucksbeviset, fast detta är från nyc. De finns överallt. 

Några från Sverige, här i nyc.
Lite till höger utanför bilden är frihetsgudinnan i fjärran, det var det närmsta vi fick komma.

Jag med några svenskar utanför skolan.

Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Äntligen uppdaterar du lite :) kollar in varje dag för att se om du skrivit och så :) du klara det! du klarar allt! dricker du kaffe nu då?
    Hoppas du får en toppen helg! massa roliga saker som man kan göra! Miss u <3

    SvaraRadera