torsdag 29 december 2011

Spelat football med pojkarna

Idag så åkte mamman iväg med sina föräldrar och var borta hela dagen lång. Tjejen följde med pappan till jobbet, något som hon har velat göra väldigt länge.. så hon var superglad för det. Så idag var det jag och pojkarna hemma. Vi började med att städa undan lite julklappar som de fått och så städade jag lite nere med. Vi åkte sedan till mataffären och efter det till Subway för att äta lunch. Vilket jag för övrigt gjorde igår med, fast då med tjejen och hennes kompis. Med mat i magen så åkte vi hem igen, för då skulle en kompis till dem komma över. När han kom så gick vi ut ett tag. Det har varit en fin och solig dag, men kallt - under 5 minus hela dagen. För att hålla värmen uppe så spelade vi lite football (amerikansk fotboll), två personer i varje lag. Jag fattade först ingenting, de där reglerna är lite lustiga.. men tillslut hängde jag allt med lite och lyckades med några touchdowns! Det var i alla fall kul, roligt också att jag fick vara med dem och leka.. antar att de behövde en extra spelare.. haha. Vi gick sedan in och drack varm choklad för att återfå en bra temperatur. Sedan spelade de lite TV-spel och jag skypade. När kompisen blev hämtad, så lärde jag pojkarna skip-bo.. gav det till en av dem i julklapp. Det var roligt! Efter det började jag med middagen, det blev herdepaj.. mycket omtyckt, även om jag inte blev helt nöjd själv, men det var ändå gott.
Tänkte lägga mig lite tidigare ikväll så jag kanske kan ta en tur på crosstrainern innan jag börjar imon, men vi får väl se. God natt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar