torsdag 15 december 2011

Vaccinerad och utan luciafirande

Då hann det visst gå några dagar igen sedan förra uppdateringen. I tisdags var det Lucia.. men det blev inget firande för min del, man har inte det här. Jag hade egentligen velat göra ett mini-Luciatåg med barnen och först var dom positiva till det, men sedan ville de inte. Så jag åt istället av mina lussekatter och även någon pepparkaka. Jag passade även på att se alla de avsnitt jag inte hunnit se av julkalendern, som trots allt är riktigt mysig i år.. fast kanske inte så lämplig för småbarn, jag menar även jag tycker att några av de där klappsnapparna är lite läskiga..

Igår så var det dags för vaccineringen som jag behöver inför min resa.. o jag som älskar sprutor (INTE)!! För det första skulle jag ju hitta dit, genom att köra på tre-/fyrfilig motorväg.. men jag hittade på första försöket utan gps. Sedan var stunden kommen.. men sjuksköterskan var snäll och gav bra information till resan och sprutan gick snabbt, så jag överlevde. På kvällen så blev det lite fotboll, trots förkylningen men jag tog det lite lugnare. Det blev dock sent, så har varit ganska trött idag.

Idag som sagt.. ganska trött, kunde ju gått och lagt mig efter att barnen gått på bussen men kände inte för att sova bort dagen. Tog istället tag i det och började med torsdagsstädningen direkt. Sedan tog jag en dusch, åt lunch och gick en promenad med Denisse.. men det blev en riktigt kort för det började regna och vi hade inga paraplyn. Sedan satt jag lite vid datorn och så blev det lite skype med mamma och pappa, innan jag såg dagens avsnitt av julkalendern. När barnen kom hem blev det läxor och när pojkarna var klara gick de över till grannen. Då gjorde jag och tjejn lite pyssel.. klippa i vitt papper och klistra på blått.. det blev lite snögubbar och snöflingor. Det var mysigt. Pappan kom hem med pizza som vi åt tillsammans, sedan åkte han igen och mamman kom hem sent.. så jobbade lite längre idag och fick se till att barnen gick och la sig, men det gick bra. Nu är det nog dags att sova..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar