söndag 18 december 2011

Julfest och skidjacka

Igår var det fredag igen.. på kvällen var det en julfest med kyrkan, så jag åkte dit. Det var hemma hos ett äldre par, men med lite vägbeskrivningar och så hittade jag dit. Först åt vi lite gott, därefter lekte vi "White Elephant", det är en sorts paketlek. Alla drar en lapp med ett nummer och så har man andra lappar med allas nummer och en person som drar.. det var den trevliga äldre mannen som brukar hälsa välkommen - han är alltid glad! I alla fall när det blev ens nummer fick man välja en paket under granen och öppna den eller så fick man sno en öppnad paket från någon annan.. om ens paket blev taget fick man ta en ny present, men då fick man inte tjuva från någon. Jag fick någon choklad med nötter och någon kramellfyllning, inte min favorit.. men föräldrarna blev mycket glada när jag kom hem med det. Efter det så åt vi efterrätt, som bestod av alldeles för många godsaker. Pratade även lite med en del och vi lärde känna varandra bättre. Pratade med en kvinna, vars man tydligen har släkt här i Sverige. När vi hade pratat ett tag frågade hon mig om jag nästa fredag ville följa med på en Brodway show, "Godspell" heter musikalen. Hon hade nämligen två biljetter och skulle ha gått med sin son, men han hade fått förhinder och alla andra hon hade frågat var upptagna.. Kollade med föräldrarna när jag kom hem och de sa att det var okej om jag åkte, fast det innebär att jag får sluta jobba tidigare. Så det var snällt av dom och av henne.. hon sa att jag inte ens behöver betala biljetten.. och sådana biljetter är dyra!! Så det ska verkligen bli spännande!

Idag åkte jag och Laura till TJ-Maxx för att titta lite, det är en affär där man kan hitta saker lite billigare om man har tur. Jag köpte mig en skidjacka faktiskt, en turkosaktig.. har funderat på en skidjacka så är glad att jag hittat en, problemet kan bli att få med den hem, men det får ordna sig! Efter det åkte vi till en restaurang för att äta lite bättre än donken för en gångs skull, det var inte jättespeciellt där men helt lagom. Sedan åkte vi till affären för att hyra en film och därefter åkte vi hem till Laura för att titta på den. Vi såg på "Bad Teacher" och så såg vi även "Santa Claus 2" som hon hade. Det blev en riktigt trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Älskar att du skriver "har släkt här i Sverige".
    Just ordet här!! Svårt att veta vad som är vad ibland va ;)

    Många kramar härifrån Sverige!
    //Emelie

    SvaraRadera