lördag 24 december 2011

Broadway och julafton

Okej.. så igår var det dags för att gå på min livs första Broadway show. Det var musikalen "Godspell" och den var riktigt bra. Det var en ganska liten teater med en rund scen i mitten. Skådespelarna sprang upp på kanterna och drog in folk från publiken.. I pausen fick man gå ner på scenen och hälsa på dem. Det var en del kända personer, hälsade på Anna Maria Perez - spelar i serien Hannah Montana. Sedan var det Hunter Parrish och Telly Leung, som båda är kända från TV-serier och filmer. Musiken var bra och det var riktigt kul och bra. Innan showen började så tog vi oss en tur till Rockafella center för att se den stora julgranen, var dock så mycket folk så vi såg den bara på avstånd. Efter musikalen när vi skulle tillbaka till Grand Central så åkte vi cykeltaxi.. det var roligt like vingligt, men han cyklade sig fram mellan bilarna.. det gick lite sakta, men antar att han måste varit trött om han har cyklat hela dagen..

När jag kom hem så blev det skype med mamma och pappa som gick upp lite tidigare på julaftonsmorgon, medan jag stannade uppe sent. Så då fick jag öppna lite julklappar som jag fått av dem på posten.. det var mycket trevligt. Idag sov jag lite längre innan jag gick ner och åt amerikanska pannkakor till frukost. Här är det inte jul förrän imorgon, så det är i full gång med förberedelser. Själv har jag precis gjort bulldeg, tror mamman planerar att vi ska ha det till frukost imorgon.. snart har den nog jäst klart.

Lite bilder med:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar