tisdag 20 december 2011

Släktkalas på skype

Igår så var det söndag och jag började dagen med att gå till kyrkan, efter det gick några av oss ut och åt lunch tillsammans. Sedan skypade jag med farmor och farfar. På kvällen var vi bjudna på middag hos grannarna så gick dit ett tag och åt en del.. sedan hae vi au pair-möte.. med lite julfest. Det blev lite gott att äta där med.. tog ingen efterrätt hos grannarna och på mötet ingen mat, bara efterrrätt.. men det var gott! Vi lekte även den där "White Elephant-leken" igen, fast med lite andra regler. Fick en söt nalle med tomteluva och så några små askar med lite godis.

Idag så är det mammas födelsedag (kanske blir igår om klockan slår tolv först.. men måndag i alla fall) hon hade släkten hemma på kalas så då när vi skypade fick jag hälsa på alla.. även min kusins lilla nyfödda pojk, som är supersöt! Det var kul att hälsa på alla och då fick jag ju ändå vara med lite i kalaset. Mamma öppnade också sin present - en sko, tänkte om hon vill hoppa på ett ben eller så.. För övrigt idag så har jag städat, bytt lakan, tvättat en del (men tvättkorgen med ders kläder väntar också på att bli tvättad - det får bli i morgon. Nu ikväll har jag spelat fotboll och måste jag sova! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar