tisdag 27 december 2011

Regnig filmdag

En fördel med att barnen har lov är att mamman har tagit ledigt och det blir lite senare morgonstart än vanligt, mycket skönt. Idag skulle hon dock fixa lite småsaker på jobbet, men hon tog med sig pojkarna dit för att hjälpa henne och sedan gå ut tillsammans för lunch. Så jag var hemma med tjejen, vi lekte en del, målade, plockade undan jullappar och sedan så började mormorn och hon att sy en klänning till hennes docka. Vilket gav mig tid att vika tvätt som var klar och prata lite med mamma och pappa. Sedan kom mamman och pojkarna tillbaka och då blev det film. Vi såg först "Santa Claus 3" och efter det såg vi "Bilar 2", fast vid den andra filmen satt jag med datorn istället. Det har nämligen varit en väldigt grå, dimmig och regning dag. Efter den andra filmen så åt vi soppa till middag och efter det var det filmdags igen.. men då gick jag upp och nu har jag startat en film på mitt rum istället. Jag antar att det blir sådana dagar ibland. Men ändå en bra dag, ganska så soft. Ska väl försöka ta mig till gymmet imon igen. Nu ska jag fortsätta titta på filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar