måndag 12 december 2011

6 credits och lussekatter

Helgkursen gick bra och var helt okej. Den var egentligen ganska så intressant, men den handlade mer om amerikas historia och om hur amerikanerna drog mer mot väst och trängde bort ursprungs befolkningen. Det var även en del om deras kultur och hur de levde. Men kursen skulle handla om hur det är att växa upp i amerika och det fick vi nog inte veta så mycket om.. jag har nog lärt mig allt om lärarens liv, för vid varje mening hon sa så drog hon ett exempel från sitt liv, om hennes pojkvän, mamma, pappa, styvpappa, arbetskamrater osv...  Vi fick läxa denna gången, det var två uppgifter att skriva om, på ett a-4 vardera. Skrev det igår när jag hade kommit hem. Vi hade tur och hittade två schyssta tjejer från Sydafrika i vår klass som körde bil dit. En av dem bor på väg mot New York från oss, när vi tar tåget är det nog tredje stoppet efter vår station. Så hon körde dit och den andra tjejen hade sin bil hos henne och körde sedan till Wilton, som ligger precis efter Ridgefield. Så vi åkte bil hela vägen. Vi körde på en bro utanför New York city, när solen stod ganska lågt och vi kunde se skylinen i bakgrunden, lite smått dimmigt.. det var riktigt fint, men tyvärr fick vi ingen bild på det. När jag kom hem hade de redan dekorerat granen och den lyste så fint. Jag fick även en egen kula med mitt namn på att hänga i granen!

Har efter en månad av hostande barn lyckats få mig en förkylning.. Tjejen var hemma och sjuk idag. Så det blev en fullspäckad dag med lakanbyte, städning, tvättning, henne hemma och så bakade jag lite lussekatter med. Saffranet var inte som saffran vi brukar använda hemma.. jag hade mer än dubbelt så mycket, men degen blev knappt ens gul och de smakar inte särskilt mycket saffran. Men de blev goda i alla fall. Tog mig lussekatt och pepparkaka till fika innan pojkarna kom hem. Sedan var det lite skjutsande till aktivitet och därefter middag. Har sedan tagit det lugnt och nu ska jag sova!
Lite bilder först:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar