onsdag 21 december 2011

Julmat

Igår så tog jag mig en tur till gymmet och så tvättade jag lite. Annars var gårdagen ganska lugn. Barnen hade aktivitet på kvällen så körde dem dit, jobbade lite längre med. När mamman kom hem bakade hon pepparkakor som pojkarna skulle ha med för någon grej i skolan.. fast här gör man dom väldigt tjocka jämfört med de vi brukar göra hemma. Sedan brer man på en massa glasyr.. Fick smaka nybakad pepparkaka och trots tjockleken var den ändå god och lukten av nybakta pepparkakor betyder jul. Tog även och smakade lite pepparkaksdeg, för det är så gott!

Idag så åkte jag till affären för att handla lite, när barnen gått på bussen. Det var ganska mycket folk där så det tog lite längre tid än beräknat. Sedan kom jag hem och påbörjade "projekt julmat". Skalade potatis först och startade sedan skype med mormor. Så med lite trevligt sällskap och bra hjälp lyckades jag åstadkomma en Jansson och köttbullar. Det var nästan som att stå och laga mat tillsammans.. tackar mormor för hjälpen och tålamodet, då vissa delar gick lite sakta.. Hade sedan det och värmde upp till middagen, så det blev köttbullar, jansson, ägghalvor och sallad. Köpte även några småkorvar som jag stekte - det fick bli som prinskorvar. Så det blev lite förenklad julmat, men de gillade det. Tjejen sa att det var den bästa middagen hon haft på länge, så det är ju positivt!
Tappade sedan ett örhänge i handfatet i mitt badrum, så fick be pappan hjälpa mig att få fram det igen. Men det var ganska lätt, så det gick snabbt.. men snällt att han ville hjälpa till! Nu ska jag åka och spela fotboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar