fredag 2 december 2011

Det är alla tiders

Då gör jag ett nytt försök i kväll och hoppas att det ska fungera!

I tisdags var en av pojkarna fortfarande hemma för att han var sjuk. På kvällen hade vi au pair möte i en nagelsalong. Jag hade aldrig mina naglar fixade.. Vi hade en presentationsrunda (i fall nya au pairer har kommit), lite gott snack och så lite pratande med de andra au pairerna.

I onsdags var han hemma igen, men då var även mamman hemma och tog med honom till doktorn och ut på några ärenden. Så jag var själv största delen av dagen, så jag passa de bland annat på att gå till gymmet. Därefter hade jag lite paketinslagning av julklappar, samtidigt som jag lyssnade på julmusik och åt mina svenska pepparkakor.. det var lite julmysigt! På kvällen hade vi small group i Norwalk och det var trevligt och bra, som vanligt.

I torsdags åkte jag bland annat lite ärenden, ett av dem var posten... så nu har jag skickat hem julklaparna till mi- familj. Jag vet inte riktigt vad som hände med gårdagen men den gick så snabbt så jag hann nästan ingentig. Jag jobbade även lite längre igår och när jag slutat var jag supertrött och gick upp.

Idag var det helt plötsligt fredag igen. När barnen kommit på bussen till skolan, plockade jag i ordning lite innan jag åkte till gymmet. I dag var jag på gymmet i nästan 2 timmar, så det kändes bra. Hade en T-shirt från nisse-lull cup (fotbollscup inomhus i Högsby) på mig. När jag var på träningscykeln så vände sig gubben på cykeln brevid om och frågade var jag hade fått min tröja ifrån och så frågade han om den var svensk.. Det visade sig att han är frå Norge, så han började prata norska med mig. Han var trevlig och vi pratade en liten stund.. I denna konversation sa han uttrycket "det är alla tiders" med sin norska dialekt, minst tio gånger. Senare när jag lämnade gymmet så kom pastorn från kyrkan in, så då hälsade jag på honom. Det är ju lite roligt när man åker någonstans och hittar folk att prata med! Ikväll träffade jag Laura en stund på Dunkin' donuts och nu ska jag gå och sova.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar