tisdag 6 december 2011

Godmorgon

Idag så började jag som vanligt med att vakna... sedan tog jag mig efter några snoozningar upp ur sängen, lite snabb "göra-sig-iordning" och därefter gick jag ner för trappan. Plockade ur diskmaskinen, åt frukost... Idag var pappan hemma, så pratade lite med honom innan det var dags att väcka en av pojkarna som hade aktivitet innan skolan. Få honom och hans lunch klar, väcka de andra, fixa deras lunch och sedan åkte jag för att lämna han i skolan. Kom hem och då var det dags att gå ut till bussen med de andra.

Därefter gjorde jag lite enkel städning där det behövdes och la i en maskin med tvätt. Åkte sedan till gymmet. Gick in genom dörren och stämplade mitt kort vid disken. Det var en man och en kvinna som jobbade där just då... och kvinnan säger "Godmorgon", varpå jag blir väldigt förvånad och lite halvt osäkert svarar samtidigt som jag funderar på om hon verkligen sa det på svenska. Men då fortsatte hon att prata och frågade om jag var au pair här och så berättade hon att hon också var det, fast för 14 år sedan. Hon valde alltså att stanna kvar här.. hon sa att hon hade fått reda på att jag var svensk och tänkte överraska mig när jag ko och det gjorde hon verkligen!
Tränade sedan ett tag, först löpbandet och sedan lite crosstrainer innan jag gick in till styrkemaskinerna. Än så länge känns det kul med gymmet och jag har aldrig riktigt gillat det där med gym så jag är glad så länge jag håller mig motiverad! Imon börjar inomhus-fotbollen också så det ska bli kul, även om jag föredrar att spela ute.
Efter gymmet åkte jag och tankade och handlade innan jag åkte hem för att äta lunch. Det blev lite skype, vikning av tvätten och så har jag skrivit min läxa inför nästa helgkurs som är nu till helgen. Barnen kom sedan hem för att göra lite läxor innan det var skjutsning till aktivitet. Därefter åt vi taco, slutförde läxor och såg lite på TV. Nu funderar jag på att se några missade avsnitt av julkalendern, har bara sett de två första...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar