tisdag 28 februari 2012

Vår nu, varning om snöoväder

Både igår och idag har varit som fina vårdagar. Igår var det den klassiska måndagsstädningen och lakanbytet, idag så var det en del tvätt. Annars så har jag passat på att promenera ute i det fina vädret. Så har det ju varit en del jobbande på morgonen med att få barnen klara för skolan och läxor, lek och aktiviteter med barnen efter skolan. Igår blev det även en sväng till mataffären och på kvällen spelade jag fotboll. Det var kul igår och jag lyckades göra några mål med. Idag blev det gymmet ett tag, först sprang jag på löpbandet, det var fotboll på TV:n så kunde springa ganska länge.. sedan gick jag in till rummet med alla maskiner och vikter ett tag. Ikväll är jag hemma och nu sitter jag nere i soffan och ser på en film med tjejen och pappan, de andra är inte hemma.. så vi har en far och dotterkväll som dom kallar det (o då inkluderas jag), så det är ju roligt att de verkligen räknar mig till familjen!

Har fått en massa varningar om snöstorm imon och på torsdag.. skolan har skickat massa mail om att eventuellt kommer barnen sluta skolan tidigare och vädret blir dåligt och eventuellt inställda skoldagar.. Jag håller tummarna för att vi inte får snö, jag vill ha vår nu när den väl har börjat komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar