lördag 18 februari 2012

En dag i SoHo

Idag åkte jag in till New York med Julia. Vi tog tunnelbanan ner till SoHo i downtown.. ett ställe med en massa affärer, bland annat alla möjliga olika designerkläder.. såg en del affärer med svenska märken. Väldigt mysigt ställe och det har lite äldre stil. Vi mest ögonshoppade, men jag lyckades hitta mig en blus/topp i en inte alltför dyr affär. Vi mest gick runt och tittade och hade en bra dag. Vi hittade även ett mysigt café där vi tog oss en fika. När vi tog oss tillbaka tog vi tunnelbanan till Times Square för att ta en kik där innan vi gick vidare mot Grand Central. Jag hittade en klänning i element-affären som jag köpte, lite somrig och så.. Sedan tog vi tåget tillbaka på kvällen. Det blev en härlig dag i NYC, utan stress och vi såg mycket - lyckat helt enkelt!

I går var det fredag och jag bakade bröd med morötter och lite fullkorn - nyttigt och mycket gott. Jag hann även med att säga hej till mormor på skype, tvätta barnens kläder och se på lite TV. På kvällen åkte jag hem till Linda, där jag och de andra såg på film och hade det trevligt.

Imon ska jag till kyrkan, annars har jag ännu inget planerat.. så det blir nog en ganska lugn dag, skönt""

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar