söndag 5 februari 2012

Super bowl

Idag var det alltså dags för årets stora sportevent i USA - Super Bowl. Vilket är avslutningen på football säsongen. Det var New England Patriots mot New York Giants. Bestämde aldrig vilka jag skulle hålla på, familjen är Patriots fans men jag bor närmare New York så jag borde heja på Giants.. hur som helst, båda lagen spelade bra (efter vad jag vet om football) men efter ett spännande slut så blev det ändå Giants som tog hem titeln. Jag och de andra jag brukar träffa från kyrkan var inbjudna till pastorn och hans familj. Så jag hade en amerikansk kväll med football, amerikanska vänner och en massa snack. Det var riktigt trevligt! Jag bakade även en kladdkaka som jag hade med dit (bild nedan).
Annars idag så var jag i kyrkan på morgonen, sedan bakade jag och skypade innan det var dags för footballen.

I fredagskväll så åkte jag till the Cheesecake factory för att äta middag med Linda och Julia, det var gott och vi satt där länge och hade en trevlig kväll. På lördagsmorgonen sov jag lite längre och sedan åkte jag till julia och vi tränade lite tillsammans i hennes gym (de har det i källaren), nackdelen var att hälften av maskinerna inte funkade. Åkte sedan hem för att duscha innan jag skulle börja jobba. Fick ta barnen till pojkarnas scoutmöte, vilket var i biblioteket och aktiviteten var schack. Efter det hämtade vi upp pizza och hyrde en film. Sedan blev det midag framför TV:n med filmen på, lite er TV efter det och sedan se till att barnen gick och la sig. Efter det behövde jag bara vänta nere till föräldrarna kom hem, så det gick bra ändå. Haft en bra helg, men den tog snabbt slut.. Måste bara nämna att det nu har gått sju månader sedan jag lämnade Sverige, så tiden går fort här!

Min kladdkaka, måste säga att jag blev riktigt nöjd med designen av en football!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar