söndag 26 februari 2012

Lugn helg spenderad med Linda

Som sagt så har de flesta andra au pairerna varit bortresta eller helt enkelt inte varit tillgängliga denna helg, som tur var så var Linda kvar! Igår så jobbade hon dock på förmiddagen och kvällen, så jag passade på att åka till gymmet efter en liten sovmorgon. Var där ett tag, hade med mig duschgrejer o så dit så jag kunde fortsätta direkt till köpcentret. Jag träffade Linda där för att gå till vår favoritrestaurang - "the cheesecake factory". Det var som vanligt gott och vi hade en trevlig stund med många bra samtalsämnen. Servitören var dock inte den bästa, så han får ett minus! Vi satt ganska länge därinne, sedan åkte Linda tillbaka hem för att jobba. Jag tog mig då en liten tur inne i köpcentret, gick till en del affärer jag inte brukar gå till och upptäckte att jag nog måste gå till dom mer ofta.. Provade även ett par grönblå jeans, köpte dem inte men ångrar det lite nu.. När jag kom tillbaka hem såg familjen på en film så jag tittade med - det var en verklighetsbaserad film om nunnor som spelade basket.. faktiskt väldigt bra, men vet inte vad den hette. Efter det gick jag upp på mitt rum för att se den sista perioden av Rangers hockeymatch mot Sabres, det blev en vinst till Rangers efter förlängning - det avgörande målet var riktigt nice! Därefter lite datatid innan jag somnade.

Idag började jag med att åka till kyrkan på möte, det var väldigt bra idag. Jag är så glad över att ha den kyrkan att komma till och de härliga personerna där som vänner, det betyder mycket för mig och för min tro! Stannade i källaren efteråt för lite småprat. Därefter åkte jag till Starbucks för att träffa Linda, men jag var lite tidig så satt på en bänk i solen och åt en macka jag packat med mig samtidigt som jag läste lite. Det visade sig att Linda också var tidig och satt på andra sidan byggnaden och läste - vilket vi inte visste förrän vi träffades vid den bestämda tiden.. lite roligt ändå.. Vi åkte sedan till en park för att gå en promenad, men mesta delen av tiden satt vi på en bänk i solen med vatten framför oss (typ en liten sjö/damm), väldigt fint i alla fall. Även idag blev det många intressanta och bra samtalsämnen, vi har en del gemensamt som jag inte visste så det har varit en bra helg med härliga pratstunder med en bra vän. Åkte sedan hem och hade en snabbskype med mamma och pappa. Sedan var det lite datortid, middag och TV med familjen. Nu ska jag sova för att ladda inför en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar