lördag 25 februari 2012

Väderändringar

Här kommer en uppdatering från veckan:
Tisdagen blev en riktigt lång dag och inget blev direkt som planerat.. det svåra med att vara hemma med tre barn en hel dag är att alla vill göra olika saker, som inkluderar att köra någonstans eller ha kompisar över - men man får inte lämna barn ensamma hemma förrän de är 13 år här - vilket innebär att om en har vänner här, så får de andra stanna hemma, vilket var hur det blev. Tjejen hade två kompisar över och pojkarna var allmänt "sura" hela dagen.. men det blev ganska bra ändå, vi såg en film, spelade basket och spelade ett spel. På kvällen var det cellgrupp, blev en trevlig kväll med bra diskussioner som vanligt.

I onsdags var barnen tillbaka i skolan igen och det blev en skön dag hemma, passade på att njuta lite av det fina vädret med en promenad. På kvällen var det fotboll.

Igår så var det också väldigt fint väder och en riktig vårdag. När barnen kommit på bussen började jag städa lite innan jag åkte på kickboxning. Det var kul, vi började med att gå ut och springa ett antal vändor uppför en brant backe, sedan en massa annat - jobbigt, men kul! Känns i armar och ben idag dock... När jag kom tillbaka så gjorde jag den sista städningen, satt sedan ute i solen och åt lunch. Jobbade sent på kvällen och gick sedan och la mig när jag slutat.

Idag vaknade jag och såg en snötäckt trädgård genom fönstret, trodde först det var en dröm eller så med tanke på det fina vårvädret vi har haft i veckan, men det var på riktigt. Barnen fick två timmars försenad skolstart så det blev en lugn morgon utan stress och en del TV. Resten av dagen var dimmig, grå och regnig med snö/blask på marken.. inte någon vidare lust att hålla mig utomhus, så hamnade i soffan framför en film. Tvättade barnens kläder med. Sedan behövde jag ju lämna tillbaka en massa böcker som barnen hade från biblioteket, så tog mig ut och började försöka sopa av den tunga snön från bilen. Vet inte om man får ha snö på taket här eller inte, men vill ju inte riskera nåt.. så kämpade en del med att få bort all snö, vilket inte är det lättaste på en stor bil när man är kort.. sedan skottade ja upp snön/blasket jag hade sopat ned.. vilket kändes med tanke på träningsvärken. Åkte o lämnade böckerna, kom sedan tillbaka och skypade lite innan barnen kom hem. Pojkarna gick över till grannen och jag målade lite med tjejen, skjutsade sedan henne till aktivitet och på vägen hem hämtade vi upp pizza som pappan hade beställt.. det var då ösregn, så vädret var ännu värre än innan. Ikväll såg jag på ishockey, blev så trött så jg somnade sen.. men när jag vaknat och gått upp för att borsta tänderna så blev jag lite piggare och hamnade vid datorn.. men nu är det nog dags att sova igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar