måndag 20 februari 2012

President's day

Idag var det alltså en sån där helgdag igen - Washingtons födelsedag som har blivit datumet för presidentens dag. Barnen var lediga från skolan och föräldrarna från arbetet. Barnen hade övenattningar med kompisar, så bara en av pojkarna sov hemma med en kompis. Jag fick sovmorgon hur länge jag ville, så sov till halv tio innan jag gick ner för frukost. Sedan bytte jag lakan och städade, som vanligt på måndagar. Lekte lite med tjejen utomhus och hjälpte sedan till med att värma upp lunch. Efter det var föräldrarna inte så upptagna så jag åkte till gymmet ett tag. På kvällen hade barnen aktivitet, som pappan sa att han skulle skjutsa till, men eftersom det var basket på TV:n så slutade det med att jag körde dom dit. Dagen har ändå varit okej.. bortsett från städningen och lakanen så har det inte varit så mycket jobb.
Imorgon har barnen ledigt igen, tror det är studiedag eller något liknande.. men föräldrarna ska jobba, så det blir en lång heldag med jobb för mig.. Två av barnen ville åka skridskor, men inte den tredje.. så troligtvis blir det inte av, vilket ändå känns ganska skönt för min del men de kommer vara ganska sura på mig och på deras bror - även om det var mamman som bestämde att det inte blir nån åkning. Får se om de vill gå på bio eller något sånt, hoppas vi kan hitta på något bra som tar upp en del tid av dagen.
Det blir nog bra! På kvällen har vi cellgrupp med kyrkan, så det ska bli kul!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar