söndag 12 februari 2012

Filmhelg och vänner

I fredags så var det först jobb som vanligt på morgonen, sedan tvättade jag lite och åkte till gymmet. Efter ett uppehåll från gymmet så blev jag ganska motiverad av att komma tillbaka, blev mött av den svenska kvinnan som jobbar där och det första hon sa var "var har du hållit hus?".. det är alltid lika kul att komma dit och att hon hälsar på svenska och har koll på vem jag är.. blir lite mer personligt och trevligt att gå till gymmet då. Stannade faktiskt och tränade i 2 timmar, hade någon NHL-match från dagen innan på Tv:n framför löpbandet, den var spännande så det höll mig springandes för ett tag. Efter att barnen slutat skolan tog tjejen bussen till en kompis och pojkarna kom av bussen, gav mig sina väskor och sprang över till grannen.. så då blev jag ensam hemma igen. Lite tråkigt faktiskt.. men startade någon film som gick på TV:n. När föräldrarna kommit hem så åkte jag för att träffa Alice och Laura, vi åkte och köpte glass på ett mysigt glasställe. Därefter följde jag med Alice hem för att se på en film.. men efter mycket strul med hennes TV och DVD, funkade inte ens tv:n längre.. men sedan fick vi igång den, så vi tittade bara på något program. Jag var ganska trött så halvsomnade lite då och då.. Sedan körde jag hem och kom nog tillbaka runt halv två, så då var det läggdags.

På lördagen tog jag sovmorgon. Vaknade av att det var lite vitt utanför, men det var bara lite snö och de var fortfarande plus så nästan inget stannade på marken. Åkte med Linda till the Cheesecake factory, då det är hennes favoritrestaurang och vi skulle fira hennes födelsedag som var i veckan. Hon och jag kom dit först, men Alice, Laura och Julia kom senare. Det är mycket gott där, men ack så ont i magen jag hade efteråt.. då åkte vi på bio för att se den nya filmen "The Vow", mycket bra film men lite sorglig med. Jag åkte sedan tillbaka till köpcentret med Alice och Julia. Kände inte riktigt för att shoppa så det fick bli att prova lite saker istället.. bland annat superhöga skor som jag inte kan gå i. Inne på H&M så valde jag och Alice ut flummiga outfits åt varandra att prova, det var kul!! Tillbaka hemma på kvällen så såg jag klart på filmen jag startade på fredagen.

Idag så gick jag upp runt nio för att ta en liten träningsstund med crosstrainern innan jag duschade och åkte till kyrkan. Därifrån åkte jag vidare till au pair mötet, som var vid ishallen. Det var skridskoåkning, men för att åka var man tvungen att betala avgift och hyra (eftersom jag inte har några skridskor här).. med tanke på hur mycket folk och särskilt barn det var på isen, tyckte jag inte att det var värt pengarna att åka. Proppfullt med folk som åkte, så jag skrev på pappret för att jag varit där och sedan satt vi och pratade ett tag. Tog sedan en liten promenad med Julia och Alice, därefter åkte vi till Dunkin' Donut för en bagel och varm choklad - det blev dagens lunch. Sedan åkte vi hem till mig för att se på film, vi såg "A Cinderella Story" och "Love Actually" - två bra filmer, som jag har sett lite för många gånger kanske..

Har haft en bra helg.. blev en hel del film, men även mycket tid med mina vänner så det var trevligt! Imon är det redan måndag igen..

Färgglada skor med höga klackar 

Ostabilt högt 

Lite kul inne på H&M - pajettklänning alltså!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar