onsdag 15 februari 2012

En skunk i mörkret

Idag började med en stressig morgon. En av pojkarna hade en aktivitet i skolan innan skolstart och han skulle få skjuts av en kvinna, vars son skulle dit med.. då hon efter 15 minuter inte hade kommit och han redan var sen för aktiviteten, fick de andra två pausa frukosten, springa o ta på sig kläder och sedan fick vi åka och lämna honom i skolan istället. Tillbaka hemma var det kort tid och de behövde äta upp sin frukost, borsta tänderna och bli klara och jag var tvungen att packa deras luncher.. men vi hann med bussen och det gick bra ändå. Sedan hade jag en skypestund med Jonna, det var mycket trevligt och kul!! Efter det blev det lite TV. Sedan plockade jag ut diskmaskinen, städade iordning på barnens rum och badrum. Efter det satte jag mig för att läsa ett tag, vilket resulterade i en halvtimmes sovstund på soffan.. åt sedan rester till lunch.  Sedan tog jag mig lite tid att sitta och spela piano, det blev lite lovsånger - sjukt härligt! Blev därefter en promenad innan jag skypade med mamma och pappa. Jag fick också post hemifrån idag, lösgodis är verkligen det bästa - så lyckades trycka i mig en del bitar...

När barnen kom hem blev det lite läxor, men som tur var hade de inte så mycket idag. Pojkarna gick sedan över till grannen för att leka och när tjejen var klar så såg hon och jag lite på TV. Efter middagen så åkte jag en sväng till starbucks för att träffa lite vänner, sedan fortsatte jag vidare till fotbollen. Det var riktigt kul idag, vi var inte så många så vi kunde spela tre lag - blir 20 minuters speltid, 10 minuters vila, så det var kul - men jobbigt.. Blev även något mål och så. Det roliga är vissa personer när man tar bollen från dem eller dribblar av dem, för de tycker det är så himla pinsamt bara för att jag är tjej.. så det är alltid lika kul när man lyckas med sådant, de ska inte underskatta tjejer!!
På vägen hem när jag körde så var det ett djur vid vägkanten, saktade ner lite eftersom jag inte hade någon bakom och tänkte att i fall djuret hoppar ut - då såg jag att det var en skunk.. sjukt coolt, vet inte om jag har sett någon på riktigt förut.

Imon så är det kickboxing och nuu är det långt efter läggdags..
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar