måndag 7 november 2011

Tillbaka i rutinen

Dagen började med att steka pannkakor, som tjejen ville ha till frukost. Idag hade vi ju ström och de hade två timmars senare skolstart, så jag hade inget att skylla på.. Jag sparade några till mig själv, som jag senare åt till lunch, så det var ju ändå gott. Sedan blev det lakanbyte och en del tvättande, eftersom det blivit en hel del tvätt under dessa strömlösa dagar. Vid elva var barnen på bussen och det kändes bra att det är skola igen och att allt blir som vanligt. Jag åkte direkt till banken för att fixa en check som jag sedan postade, det var bokningsavgiften för stugan i Costa Rica. Imorgon ska vi boka flyget och sedan är alltingen klart med att jag och Alice ska åka till Costa Rica på semester i januari!!

Efter detta tog jag en joggingrunda, något som var jobbigt idag efter ganska många dagar utan träning. Sedan åt jag lunch, alltså pannkakor, innan jag städade av på barnens rum. Sedan blev det en dusch innan bussen kom. Först hade barnen läxor och sedan aktivitet, när vi kom hem igen så var middagen färdig, så vi åt och nu sitter jag här framför datorn och somnar nästan.

Imorgon är det mer tvätt att tvätta, men en vanlig skoldag för barnen. Så jag har en ganska lugn dag trots allt. Idag gick läxorna bra, jag hoppas det fortsätter så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar