söndag 13 november 2011

Ganska lugn helg

Jag kan ju börja med att skriva att jag fick oönskad vaken tid natten mellan fredagen och lördagen, då pojkarna hade sitt kalas med övernattning. Någon gång runt halv två på natten blev det äntligen tyst, men vid sju på lördagsmorgonen började alla skrika och ha sig igen.. då var det omöjligt att sova! Annars gick kalaset ändå helt okej och jag överlevde!

Senare på söndagen så mötte jag Laura, Julia och Alice för att ta en liten tur till Wilton och Norwalk (lite större grannstäder). Fanns inte så mycket där egentligen, vi besökte en affär som har lite allt möjligt och där köpte jag en födelsedagspresent till mamman. Sedan skulle vi åka till en affär med skandinavisk mat och en med europeisk, vi hade hittat information om dessa på internet. Med hjälp av Lauras gps kunde vi skriva in adressen, men vi hittade ändå inte dessa affärer.. så istället åkte vi til Wendy's för att äta, det är typ som Mc'Donalds. På vägen tillbaka stannade vi vid en lada i Wilton, som hade en massa julprylar. Det fanns många julgranar (i plast) i affäen och dessa var klädda med massor utav julpynt. Det fanns allt möjligt upphängt i de där träden; ett träd med olika fiskar, ett med flaggor, ett med frukter, ett med sötsaker, några med olika sorters tomtar osv... alltså som julgranskulor fast i olika former. Så folk hade små korgar och gick o plockade av de saker som de ville köpa. På övervåningen var det en hel liten ministad uppbyggd, fylld av juldekorationer. Det var en mysig affär, men också väldigt dyr.. På kvällen skulle Laura jobba, men de andra två följde med mig hem och vi såg på två filmer. En var bra och en var mindre bra, men en trevlig kväll!

Idag gick jag upp och tog mig en joggingrunda innan det var dags för kyrkan. Det gick segt idag och benen skakade när jag kom tillbaka, men det var skönt att springa ändå. Åkte som sagt till kyrkan efter det, för ett bra möte. Sedan åkte jag hem och så blev det pizza till lunch, det var över sen pojkarnas kalas (nyttig helg?). Efter det skypade jag lite med mina föräldrar och fick passa på att gratta pappa på farsdag. Sedan satt jag nere i soffan ett tag med de andra och tittade på "Tom & Jerry", älskar det programmet! Åkte en liten stund till Dunkin' donuts för att träffa Laura, testade deras nya varma choklad med mintsmak.. ganska så god. Åkte hem igen till middagen och vi åt kött och potatismos (hel potatis hade gjort rätten perfekt). Tror att det var porterstek, eller vad det nu heter... i alla fall mycket gott! Tittade lite på TV med familjen och sedan gick jag upp till mitt rum för att skriva lite här och alldeles strax sova.

Imorgon väntar en ny måndag igen!
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar