måndag 21 november 2011

halva skolgången avklarad

Helgen var överlag bra.. Vi kom till universitetet på Long Island runt fyratiden på fredagen, checkade in, åt middag och hade lektion. Först var det lite "lära känna" genom levande bingo, eftersom jag var bland de åtta första att bli klar så vann jag en T-shirt från skolan. Sedan lärde vi oss lite mer om halloween. På lördagen så började vi med thanksgiving och sedan 4th of July... det var de två största högtiderna vi pratade om och efter båda hade vi som en frågesport som test. Vi tävlde i lag och borden vi sat vid var lagen.. vi kom tvåa på thanksgiving, men vann på den andra. Som pris fick vi ingen läxa, av de bord som aldrig vann måste alla inom 30 dagar skriva en massa som vi lärde oss och skicka in.. men nu slipper jag ju det och därmed har jag redan klarat mina första 3 credits, hälften gjort. På söndagen hade vi en massa presentationer (jobbade i grupper om 3-4 personer) för alla andra högtider.

Det var lite småtråkigt på lektionerna och kursnamnet som visade på hur man firar amerikanska högtider, stämde inte riktigt överrens med själva kursen då vi nästan bara lärde oss om historian till högtiderna. Hur som helst så mötte vi andra trevliga au pairer och vi hade roligt tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar