tisdag 15 november 2011

Första frisörsbesöket

Börjar med gårdagen, som var en måndag. Alltså en dag då jag byter lakan, tvättar och städar. Tog mig även lite tid till att träna. För att sedan fylla upp barnens tid i skolan lite extra, så åkte ag och hämtade mamman på tågstationen, då hon kom hem tidigare. Så det blev en timmes bilkörning (30 minuter enkel väg). Hann även med lite skype innan barnen kom hem. Pojken som var sjuk förra veckan är fortfarande hänging, men klarade en hel dag i skolan och gjorde sina läxor.. det var svårare att få de andra att göra sina, trots att de faktiskt mår bra! I alla fall blev det som sagt en del läxor och en del tjat, sedan åt vi soppa till middag som mamman lagat. Efter det var det lite aktiviteter för barnen så jag skjutsade. När vi kom hem, så blev det lite mer läxor. Sedan gick jag upp på mitt rum och såg på filmen "Facing the Giants", har spelat in den på boxern till TV:n. Den var bra även denna gång, tyvärr missade jag slutet, som är den bästa delen, för jag somnade...

Idag började jag en halvtimme senare än vanligt, för pappan åkte lite senare. Det blev den vanliga morgonrutinen, som gick bra. Efter det så åt jag frukost och sedan åkte jag till frisören, för att klippa mig för första gången i USA och för första gången sedan maj. Det var ju ganska slitet om jag säger så, så hon tog av ganska mycket. I alla fall var det en bra och trevlig frisörska, så jag blev ändå nöjd. Efter det åkte jag till posten och tanten där är desto mindre trevlig... troligtvis en av de mest otrevliga pesonerna jag har träffat här hitttills. Tog även en sväng till mataffären för att handla lite julpapper och lite saker som mamman glömde igår. Köpte även blockchoklad, så jag kunde baka när jag kom hem. Det blev mina goda chokladkakor, som jag hade med i min kakbok till projektarbetet. Har även skypat lite och nu är det snart dags för bussen att komma. Ikväll är det fotboll, men det är väldigt grått ute, så blir det ösregn kanske jag stannar hemma och äter kakor... eller kanske inte...
Än så länge har det i alla fall varit en bra dag bortsett från posttanten!

Nyklippt

1 kommentar: