torsdag 17 november 2011

Helgkurs

Igår så slutade barnen skolan tidigt och innan de kom hem, hade jag lite slappt.. kollade upp lite saker jag behövde göra och så. Sedan blev det lite olika saker när de kom hem, mamman var hemma så jag hade ju lite hjälp. På kvällen åkte jag till starbucks, drack en varm choklad och umgicks med lite andra au pairer.

Idag var också en sådan där kort dag, likaså imorgon.. Så jag tvättade, städade och tränade, vilket resulterade i en snabbdusch och snabblunch innan barnen kom hem. Vi åkte sedan iväg till doktorn för årlig kontroll, så mamman mötte oss där. Efteråt åkte vi alla och handlade innan vi åkte hem för att göra läxor och äta middag.

Imorgon så åker jag iväg till Long Island, till C.W. post university, för att lära mig mer om amerikanska högtider. Det är en helgkurs, med plugg från fredag kväll till söndag eftermiddag. Som au pair måste man totalt plugga 6 credits för att fullfölja programmet, från denna helgen kommer jag att få 3 och sedan får jag 3 till i december när jag har min andra kurs. I alla fall ska Julia dit med, så vi åker imorgon med tåget till NYC och sedan vidare till Long Island. Det kommer troligtvis bli en halvseg helg som är fullspäckad med lektioner, men det ska ändå bli lite roligt. Har hört att skolan är väldigt kall, så har packat varma kläder. Ska nu ta och sova så jag kan hålla mig vaken till pluggandet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar