fredag 11 november 2011

Barnkalas med galna pojkar

Igår var en av pojkarna hemma för han var sjuk, så mina planer för dagen ändrades en del.. Jag lyckades i alla fall göra lite telefonsamtal och kolla upp en del saker som jag behövde göra. Blev även lite städning. På kvällen åkte jag till starbucks.

Idag var mamman hemma och fortfarande pojken. Jag hade lite tvätt att göra men annars var dagen ganska lugn. Åkte till en affär, där en tant kommer och frågar mig om det inte är någon skola idag. Jag svarade att det var halvdag, varpå hon sa "är inte du där".. jag kanske ska tillägga att de som redan slutat skolan och var där i affären, går i högstadiet... Hur som helst, barnen hade som sagt bara en halvdag i skolan. Det beror på att det är Veterans day idag - en dag då man hyllar alla som varit med i armén eller fortfarande är, alla som har hjälpt till att försvara landet på något sätt. När de kom hem blev det lite städning och en del förberedelser inför kvällens barnkalas för pojkarna (han som var sjuk kände sig bättre, så de valde att ha kalaset som planerat). Sju pojkar runt tio år kom hit.. tjejen åkte till en kompis för att sova där. Först åt vi pizza och muffins i huset, pojkarna sprang omkring och var väldigt högljudda. Sedan åkte vi till bion för att se Real Steal, filmen med robotar som jag redan sett. Så föräldrarna, jag och alla pojkar.. de skötte sig ganska bra på bion, men sprang omkring en del ute på parkeringen innan och efter. Däremot när vi kom hem, var alla uppspelta efter filmen om boxande robotar och hade en egen version av det... de är i vardagsrummet, nedanför mitt rum.. o där ska de "sova" i natt, hoppas på bra sömn! Det var ganska roligt, men nio pojkar.. pheew att kvällen närmar sig läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar