söndag 6 november 2011

Ström, tack o lov

Igår åkte jag som sagt till köpcentret, återigen för att inte handla... men det blev en handväska i alla fall. Hade en trevlig dag med mina au pair-vänner och vi åkte även till bion på kvällen. Såg filmen "Tower Heist", en helt okej och ganska rolig film. Stannade inte ute så länge, eftersom vi fortfarande inte hade ström (de andra hade, men inte jag) och jag ville komma hem medan generatorn fortfarande var igång. Här ändrades klockan till vintertid natten till söndag, så en vecka senare än Sverige, men nu är det återigen en tidsskillnad på 6 timmar.

Idag vaknade jag tidigt, troligtvis på grund av en vecka med mycket sömn och tidsomställningen. Så jag läste lite, gjorde mig iordning, åt frukost, kollade datorn och begav mig sedan till kyrkan. Efter dagens möte med lite trevligt källar-häng efteråt, så åkte jag till Starbucks. Där skypade jag med mamma och pappa, innan jag träffade Alice och Laura. Vi pratade lite, gick till Kohl's (en affär med allt möjligt) och tittade på alla julsaker som redan kommit upp. På tal om det så hade de i köpcentret redan satt upp en stor julgran (i plast) och hade en tomte som satt där och folk stod i kö för att få sitta i hans knä, precis som i filmer. Tyvärr fick man inte ta bilder utan de hade en egen fotograf som tog bilder och sålde dessa - dyrt!! Lite tråkigt.. men jag gillar att juldekorationer redan har börjat, för jul är nog den bästa tiden på året.

När jag kom hem runt fem-tiden hade vi i alla fall precis fått tillbaka strömmen, det var lycka! Så imorgon är det vanlig rutin igen.. förutom att barnen börjar 2 timmar senare, men efter det är allt som det ska. Det är väl en hel del tvätt och städning att göra nu och det är även dags att ta upp träningen igen, så det är bara att ta tag i det imorgon och se till att måndagen blir väl utnyttjad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar