måndag 28 november 2011

Skridskor i Central Park

Jag börjar med min söndag, då jag var alldeles för trött för att göra den uppdateringen tidigare!
Tog i alla fall tåget in till New York med Laura, på morgonen. Vi gick sedan upp längs 5th avenue mot central park. Stannade lite här och där för att ta kort på juldekorationerna som så smått har börjat. Vid Rockefeller center (hög byggnad, med utkik över nyc) hade de den stora julgranen, tyvärr var inte belysningen på.. julgranständningen är denna veckan och sägs vara väldigt vacker.. Hur som helst hade de även änglar och annat fint framför, så det blev lite bilder även där. När vi väl kom till Central Park var det äntligen dags för att åka skridskor. Vi hyrde där, tyvärr var de väldigt hårda och tajta så efter fem minuters åkning kunde jag inte längre känna mina fötter. Det var ganska mycket folk och inte en jättestor isbana, så en regel var att alla var tvugna att åka åt samma håll och man fick inte riktigt stå stilla en längre stund på isen.. men känslan av att åka skridskor igen, efter ett långt uppehåll sedan förra vintern, var härlig! Att dessutom vara i Central Park, se de höga husen i bakgrunden, solen som skiner en varm novemberdag och veta att julen är på väg.. det var fantastiskt!

Efter det så gick vi tillbaka på 7th avenue för att se något annat. När vi kom till Times Square, gick vi in till Donken och åt lite lunch. Då kom även Petra, Julia och Alice dit och gjorde oss sällskap. De tog ett senare tåg än oss. Sedan skulle de gå och åka skridskor och vi skulle fortsätta åt andra hållet, men vi hann i alla fall prata lite om våra olika firanden av thanksgiving mm. Jag och Laura fortsatte som sagt nedåt, till Macy's. De hade en hel del juldekorationer runt om, de hade även sina berömda skyltfönster dekorerade.. jag har hört att de har ett särskilt tema varje år, förstod inte riktigt var temat var för i år, men det var fint dekorerat och jag skulle tro att det är både en hel del tid och pengar spenderat på dem. Vi gick sedan in, det var ganska mycket folk. Vi åkte upp med rulltrappor till åttonde våningen för att ta oss en tur i Tomtelandet. Det var supervarmt, men väldigt mysigt och fint! Vi fick sedan träffa tomten och ta kort med honom.. jag sa även att jag önskar mig ett piano, vi får väl se om han kan få ner det genom skorstenen..

Hade en riktigt bra söndag!
Idag var den andra pojken sjuk, så han var hemma från skolan. Jag städade, tvättade och bytte lakan... och såg till att han var okej hela tiden. Hann inte med någon träning för att han var hemma, så efter middagen tog jag mig lite träning på cross-trainern, sedan en dusch och nu börjar jag bli väldigt trött igen.. Här kommer några bilder i alla fall:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar