tisdag 22 november 2011

Fotboll i ösregn

Idag var det en ganska lugn dag, morgonen gick smidigt. Sedan fixade jag lite hit och dit, slog bland annat in mammans födelsedagspresent. Åkte sedan några ärenden; till mataffären, posten och till ett gym här. Skaffade mig ett gymkort där idag, så nu ska jag börja bygga muskler! Har funderat på att skaffa gymkort ett tag, för att få mer allsidig träning och denna månaden hade dom ett erbjudande på priset.. så varför inte. Desto kallare det blir nu, desto midre motivation kommer jag ha till att springa ute, så det var precis i rätt tid. När barnen kom hem från skolan var det läxdags.. o det gick inte lika smidigt..
Vi åt sedan hamburgare till middag och till efterrätt hade vi någon slags paj med typ chokladpudding och grädde. Jag lyckades tappa hela min bit på golvet och grädden hamnade lite överallt... barnen skrattade, jag skämdes och mamman sa bara att en olyckshändelse kan hända vem som. Torkade upp det och fick en ny bit, den var god!
Sedan var det dags för fotboll, men det hade börjat regna... sista gången är nästa vecka, men då har vi månads-aupair-möte, så min sista gång blev ikväll. Regn eller inte, jag tog på mig varmt och gav mig iväg. Vi var inte lika många som vanligt, så spelade på mindre plan och med mindre mål.. men regnet öste ner, det plaskade i skorna och kläderna var dyngsura, kunde vrida ur dem efteråt. Blev även stämlpad av en tung snubbe, så min ena fot värker en del.. Hur som helst var det kul! Har nu tagit en varm dusch och håller mig under täcket.. allt för att få tillbaka värmen.

Imorgon är det bara en halvdag för barnen igen, men ska om jag hinner testa mitt nya gymkort!
Hör blåsten och regnet utanför... hoppas på bättre väder imon!
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar