torsdag 24 november 2011

Happy Thanksgiving

Idag var det alltså den fjärde torsdagen i november, vilket innebär thanksgiving här. Vi åkte iväg på morgonen, en biltur på lite mer än två timmar.. jag förstod att vi hade tur med trafiken för det brukar tydligen bli massor av köer och ta minst en timme längre. Vi åkte upp till Massachuttes, staten över Connecticut, till pappans släkt. Först åt vi lite "miniförrätter", det fanns chips, bröd med smält ost, kex och ost, räkor och så dipp till de olika sakerna.
Det var football på TV:n, något som man tydligen brukar titta på.. så det gjorde vi ett tag innan det var dags för middagen vid klockan två. Först hade vi soppa till förrätt, typ äpple och pumpasmak.. helt okej men inte min favorit. Sedan var det dags att lassa upp mat i köket, kalkon och potatismos blev det.. de hade även stuffing, det är typ någon fyllning men jag tog bara lite grann. Det var gott i alla fall.. sedan satt vi och pratade och umgicks fram till klockan fem då det var dags för efterrätt. Mamman var hemma från jobbet igår och bakade hela dagen, så det fanns 3 olika pajer, chokladmousse och pumpafudge. Jag tog en bit äpplepaj och lite fudge. Kvällen fortsatte med lite prat hit och dit.. de hade ett piano, så spelade för första gången sedan jag kom hit. Lärde även tjejen början på "für elise" och mamman sa något om att köpa henne en keybord eller ett piano till jul - jag hoppas!! Lite senare åkte vi hem och jag sov nästan hela vägen i bilen.
Det var trevligt att fira thanksgiving.. men jag hade nog trott att man åt mer än vad vi gjorde... eller alltså det berodde väl lite på hur stor portion man tog och min var inte så stor, men ändå. Fast pappan berättade att när han var liten åt de två gånger på dagen och vad jag har hört hittills från andra au pairer verkar de har ätit mycket mer.. så jag antar att de dragit ner på det för att inte bli helt fullproppade med mat. Inte mig emot, hade trott att jag skulle äta alldeles för mycket..
Nu är det dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar