torsdag 26 januari 2012

Vilse i skogen

Okej.. jag var inte vilse, men det kändes nästan så. Jag bestämde mig för att gå på en kort promenad, då min förkylning stoppar mig från att träna. Så innan lunch tänkte jag att en halvtimme eller så är ju okej, fast jag var lite småhungrig. Gick en bit, tills jag såg den där stigen i skogen som jag har hört ska vara bra för promenader.. så jag tänkte varför inte.. Den var ganska lerig och inte "återställd" från alla stormar vi haft. Det gick bra i början, men sedan efter ett tag fick jag börja klättra över fallna träd, hoppa på stenar över en liten bäck, försöka undvika stora lerområden.. men jag följde de röda märkena på träden och tänkte att snart kommer jag nog ut, men jag kom bara längre bort och helt plötsligt såg jag intre fler röda markeringar.. så då fick jag vända och följa markeringarna samma väg tillbaka.. över stenar och träd. Min runda blev en timme och 20 minuter lång och jag var riktigt hungrig när jag kom tillbaka.. men jag fick ju i alla fall frisk luft och behövde inte hoppa undan för bilar. Hur som helst, får nog ta en mindre lerig dag och utförska hur den där rundan egentligen går.
Innan det så städade jag lite, fast ganska långsamt idag. Efter min runda så blev det lunch och sedan en superlång varm dusch, innan det var dags för att prata lite på skype igen.

Igår pratade jag med Frida på skype.. det var mycket trevligt, bra att vi äntligen kom till det. Annars igår var det inte så mycket, en av pojkarna var hemma från skolan första halvan av dagen sedan tog jag honom till skolan för han var inte direkt sjuk.. På kvällen åkte jag en sväng till starbucks och träffade några vänner. För övrigt har förkylningen hållt i sig, både igår och idag.. men huvudvärk till och från. Sitter nu i min säng med datorn och äter zoo-apor.. mindes inte att de smakade så gott. Snart är det nog läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar