måndag 9 januari 2012

Den glömda helguppdateringen

Så jag glömde visst att uppdatera lite här under helgen.. I fredags så bakade jag havrefrallor, vilket blev omtyckt - fast jag tror jag åt mest av dem. På kvällen så träffade jag Laura på Starbucks ett tag för att bara prata lite och så. Lördagen började med en sovmorgon och sedan av åt jag av mitt bröd till frukost. Tog lite tid vid datorn innan jag klev upp på crosstrainern för nästan en timmes träning. Det var skönt, efter det blev det dags för en enkel liten lunch. Sedan åkte jag för att träffa Linda och Julia, vi gick en kort promenad på main street i Ridgefield och efter det åkte vi till köpcentret. Alice kom och mötte oss där, sedan blev det lite shopping. Lite senare så gick Julia och Linda för att ställa sig i kö i "The Cheesecake factory" en restaurang utanför köpcentret. Jag och Alice gick bara för att köpa solkräm och lite sånt till vår resa, sedan kom vi också dit. Vi fick vänta i nästan 2 timmar för att få ett bord, men sedan satt vi nog där i två timmar. Det var riktigt god mat och efteråt så skulle vi ju testa någon av de 40 (eller nåt sånt) alla olika ostkakor de hade. Jag tog en morotskaka. Allt var mycket gott, men vi hade så ont i magen när vi åkte därifrån för att vi alla åt för mycket. Men vi hade en trevlig kväll tillsammans.

Vaknade av solen på söndagsmorgonen, så tack vare solskenet och lite dåligt samvete från kvällen innan lyckades jag ta mig ut på en joggingrunda innan kyrkan. Efteråt så blev jag bjuden på lunch av Jan - kvinnan i kyrkan som tog med mig på musikalen. Därefter åkte jag hem och hade en lugn söndagseftermiddag och kväll.

Idag är jag hemma.. tjejen är hemma från skolan på grund av en förkylning. Men jag har gjort måndagsstädningen, lakanbytet och lite tvätt. Nu är den torr så ska väl vika lite innan pojkarna kommer hem från skolan. Ikväll så blir det fotboll - de har utökat till två gånger i veckan.. så det ska bli kul! På lördag är det dags för Costa Rica!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar