söndag 29 januari 2012

Trevlig söndag

Idag så tog jag mig en liten sovmorgon igen.. man får ju passa på när det är helg! Efter det så åkte jag till kyrkan för ett bra möte. Efteråt så åkte jag och en annan tjej i kyrkan till köpcentret. Hon flyttade hit för runt två månader sedan, från Florida och nu jobbar hon hos en familj som nanny.. så vi sysslar ju lite med samma sak.. I alla fall så skulle hon lämna tillbaka något, så vi åkte dit.. Jag såg en del saker jag ville köpa, men eftersom det blev en del shopping igår så fick det helt enkelt bli att bara titta idag. Vi åt lunch tillsammans på Subway och sedan åkte vi tillbaka. Det var trevligt och vi fick en chans att lära känna varandra bättre, så det var kul. Roligt att få en del amerikanska vänner också, även om mina au pair vänner är superbra! Det är häftigt hur man kan få vänner från så många olika platser.
När jag kom hem så blev det en kort skype med mamma och pappa. Sedan tog jag mig en promenad i det fina vädret, innan solen gick ner. Det har varit som en riktigt fin vårdag idag.. men har hört att vi eventuellt får ny snö snart, så man får väl njuta så länge det varar! Efter det så blev det lite TV, middag och lite spel med familjen. Hade en bra dag.. ska lägga mig tidigt för att vara pigg imon!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar