tisdag 24 januari 2012

Tillbaka till jobbandet

Jaha.. då har det gått två arbetsdagar sedan semestern och allt är som vanligt igen... känns knappt att man har haft lite ledigt. Igår fick barnen två timmars senare skolstart för att det låg snö på marken (den kom dock i lördags morse och vägarna var bra).. det har regnat en del och idag varit väldigt fint, så nu är snön borta. Idag var en av pojkarna hemma för lite halsont.. så det har fortfarande inte varit någon "vanlig" dag. Men det flyter på igen, tillbaka i det vardagliga tjatet om läxor och barn som inte riktigt vill lyssna. Men jag antar att det är en del av att vara au pair.. Kämpar fortfarande med min förkylning som jag fick redan innan resan, hade där och har nu.. då önskar man lite extra att barnen ska lyssna särskilt när huvudet värker av och till. Känner lite av träningssuget nu, skippade fotbollen i måndags och det blev inget tisdagsgym... men får väl vänta till förkylningen är bättre än så här, men lite endorfiner skulle allt hjälpa nu när man börjar jobba igen efter en fantastisk semester..
Inga aktiviteter för min del än denna veckan.. fotbollen på måndagen, cellgrupp ikväll fick jag skippa för att jag behövde jobba sent. Hoppas på att träffa lite vänner på starbucks imon och kanske även spela lite fotboll på kvällen, jag menar om jag tar det "lugnt" r det ju okej...
Hur som helst utan dessa aktiviteter blir det tidigare kvällar och mer sömn, vilket jag borde göra till en vana, men vi får väl se hur det blir med det.

Hmm.. låter kanske lite halvbitter.. men det blev bara en väldigt "hårdjobbande" start efter semestern och det tillsammans med en jobbig förkylning kan bli så.. Men egentligen, utöver det så är allt bra och på ett sätt är det skönt med vardag och rutin igen. Familjen var väldigt välkomnande när jag kom tillbaka och igår vid middagen så gick hela konversationen ut på att jag fick berätta om resan. De är väldigt snälla och omtänksamma - glad att jag fått lära känna dem, en bra familj. Men som au pair går det alltid lite upp och ned, hmm - det är nog så om man inte är au pair med...
I alla fall - slutfilosoferat om det!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar