måndag 2 januari 2012

Seg måndag

Detta har varit en ganska seg dag.. barnen hade sin sista lovdag idag, så ska bli skönt med vardagen igen imon. Föräldrarna var hemma större delen av dagen. Jag bytte lakan i barnens sängar, men så var det näsblod på täcket och filtarna.. så det blev extra mycket tvätt. Sedan hade barnen över en kompis, så det blev ett barn extra att se efter. Mammans föräldrar åkte hem, de är trevliga och det var kul att ha dem här, men det är på ett sätt skönt att vara ett mindre antal boende i huset igen. Jag väntade med städningen till efter lunch, smart val med tanke på hur det såg ut i köket efter det.. så jag städade också, gjorde klart med tvätten och sen så skypade jag lite. Efter det började vi plocka ner julsakerna och ställa undan allt. Barnen som varit ute en stor del av dagen och lyckats lera ner sina skor, lyckades även springa runt med dem inomhus och så var den städningen gjord helt för intet. Barnen hade aktivitet som jag skjutsade till och sedan åt vi ganska sen middag. Så idag har det som sagt varit ganska segt.. men ser fram emot en bättre dag i morgon!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar