söndag 17 april 2011

Vårkänslan

Vaknade av strålande solsken genom fönstret, fågelkvitter och värme.. gick upp och min första tanke var: idag ska jag ut och springa! Den tanken träffar mig ganska sällan, men när det är så fint väder och vårigt så måste jag ju rasta löpskorna. Tror det är hela grejen att bara springa.. det känns så omotiverande, behöver liksom en boll att jaga eller folk som peppar...om det nu inte är riktigt bra vårväder som idag, då kan jag springa ändå. Utöver en liten löprunda blev det också massor av cykling lite hit och dit, sedan en bra bok i solen. Dagen har alltså spenderats utomhus, för nu är det vår!

Jag älskar vår, allt liksom kommer fram igen, allt som verkat så dött blir färgsprakande och fullt av liv. Jag är ingen direkt blom-människa, men på våren kan det allt va lite mysigt. Först när snön precis smält bort kommer snödropparna fram. När man sedan kan hitta lite blåsippor i skogen då vet man att vintern är borta. När en stor bukett vitsippor står på bordet, ja då är det minsann vår. Men först en dag som denna, när man ser löven växa fram, hör fåglarna sjunga, känner solens värme och fräknarna kommer fram, då vet man att våren är här på riktigt och att sommaren närmar sig!

Sommarbild från Mallorca med Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar