torsdag 14 april 2011

Dreams come true

Alla dessa drömmar och funderingar om framtiden alltså! En av dessa kommer inom kort att förverkligas, nämligen att jag ska jobba som au pair. Efter en massa arbete med ansökan, fixa erfarenhet, jaga referenser, telefonsamtal till kontoret och återigen ansöksfixande (allt på engelska), blev jag antagen. Sedan startade matchningsprocessen, denna har botat delar av min telefonrädsla och dessutom gjort mig beroende av att kolla min mail. Det har varit spännande och roligt varje gång det har blivit en match, men även stor besvikelse varje gång de försvunnit. Nu har jag hur som helst pratat med en fantastisk familj som vill ha mig som sin au pair och jag vill så klart jättegärna även komma till dem. Så den 5 juli flyttar jag till Ridgefield, CT i USA, för att stanna i ett år. Jag tror det kommer bli så galet roligt, fast jag kan inte riktigt fatta det än! Familjen verkar jättebra och området med, nämnde jag att det är typ 45 min till NYC.. Fram tills jag åker är det mer pappersarbete och andra förberedelser som gäller! Troligtvis kommer bloggen från och med då handla ganska mycket om mitt liv på andra sidan Atlanten.. Jag är så sjukt laddad, men visst känns det lite konstigt - fast på ett bra sätt liksom!

Måste bara nämna att jag vann mot Kenneth på rundfotboll idag, goaste träningen va det!

1 kommentar:

  1. Härligt!!!
    Kommer att sakna dig här hemma men du kommer få det toppen i Usa!! vi får skypa och läsa din blogg så man vet något om dig och så :D men en massa träffar innan du sticker!!

    SvaraRadera