tisdag 19 april 2011

Au pair alltså

Jag har insett att det närmar sig mer och mer nu... vad? allt! Snart är det bal, snart är det studenten och snart åker jag till USA!! Dagarna bara springer iväg, det är så mycket roligt jag vill hinna göra innan men samtidigt vill jag att tiden ska gå fort - jobbig kombination! Börjar redan fundera på vad jag egentligen ska packa med, det är ändå ganska begränsat.. men jag ska ju vara borta i ett år. Tur att jag kommer bo nära NYC så jag kan inhandla en del där!

Tänkte jag kunde berätta lite mer om allt, för de som är intresserade!
Jag åker med Cultural Care Au pair som är en organisation för au pairer, jag valde den för jag tyckte det var bra information och kontakt hela tiden. Ansökningsprocessen var ganska lång, men det var ändå roligt för det hela kändes ett steg närmare. Sedan startade matchningsprocessen... jag kollade min mail ständigt och lyckan var total varje gång det var ett nytt mail med "you have a match". Det dröjde ända till den sjunde matchningen innan en familj hörde av sig, det blev dock inget mer än ett samtal med den familjen. Däremot match nummer 9, som jag faktiskt var matchad med en gång innan också (match 6, men den försvann första gången) hörde av sig. Det blev ett långt samtal i telefon på engelska, tror aldrig jag varit så nervös, pratat så mycket engelska på telefon eller varit så glad efter ett samtal förut. Det bästa var nog ändå bara 1,5 timme senare, när de ringde från kontoret i Boston och sa att familjen ville ha mig som sin nästa au pair!! Glädjen var på topp, men samtidigt gick det så fort så jag fattade liksom inte. Hur som helst, efter helgen ringde jag till kontoret och tackade jag, sedan var allt bestämt. Familjen verkar hur mysig som helst och jag ska ta hand om 3 barn. Åker 5 juli först till New York på förberedelse och sedan vidare till familjen i Ridgefield CT. Nu har jag fått en massa förberedelsepapper och har en del saker att skicka in, så det är det som gäller nu innan det är dags!

1 kommentar:

  1. hoppas man har råd att komma och hälsa på dig eller något. annars får du väl köpa hem något roligt :P

    SvaraRadera