måndag 25 april 2011

Nästan som att vara kär

När jag för några år sedan slutade spela fotboll, trodde jag aldrig att jag skulle börja igen.. Jag trodde heller aldrig jag nånsin mer skulle tycka om den sporten, men så fel man kan ha!
Förra året startade UBK:s damlag och jag tänkte att det kan ju vara lite skoj att testa. Trots ett år med enbart förluster, tidningsrubrik om sämsta damlaget, hånskrattande personer och en del annat motstånd, så måste jag säga att det var det roligaste fotbollsåret i hela mitt liv! Jag spelade fotboll i Högsby när jag var mindre och slutade nångång under högstadietiden. Då kändes det inte på något sätt roligt att spela längre, jag hade tappat gnistan, trots att vi vann varje match och hela serien...det var ju inte så kul att sitta på bänken, att aldrig få en positiv kommentar, att se andra bli favoritiserade, att ha ångest inför en träning, att höra skitsnack från laget - så jag slutade. (Måste bara tillägga att detta var min upplevelse av stämningen, tror Högsby är helt okej nu) De där senaste åren med fotboll satte sina spår och det blev en försiktig början med dåligt självförtroende i UBK. Efter ett tag insåg jag att det gick ganska bra, men framförallt att jag hade roligt.. stämningen var den bästa tänkbara, det blev många härliga skratt. Jag har insett hur mycket mer jag gillar fotboll för varje dag som går, jag tror jag är kär... Har jag inget att göra så går jag ut med en fotboll och kickar eller skjuter lite, träningar är några av veckans höjdpunkter.. till matcher kan jag börja peppa långt innan. Det är så roligt och visst blir jag bättre även om jag inte är någon toppspelare. Jag har insett att man inte behöver vinna för att ha roligt, med UBK har jag fått tillbaka gnistan, laget har gett mig minnen för livet, jag har fått fantastiska vänner och jag tycker fotboll är roligare än nånsin!! Jag älskar känslan att ta på den orangea tröjan med nummer 12, gå ut på planen och kämpa! Snart är det dags för seriepremiär och det ska bli sjukt kul..jag är riktigt laddad!!
Dagens träning - foto: Julia Ohlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar