tisdag 26 april 2011

Trepoängare och superjäst

Efter gårdagens fotbollsinlägg måste jag fortsätta bara lite och skriva en sak till... Åkte till Långemåla idag för att se deras match mot gästande UBK:s herrlag. Underbart med resultatet 0-1 och 3 poäng till UBK, grattis till dom! Detta gjorde mig ännu mer pepp på seriepremiär!! och imon är det träning, kan det bli bättre?!

Annars har jag idag varit väldigt huslig, både bakat bröd och lagat mat. Mamma bad mig handla bröd, men så fick jag någon lustig idé att jag kunde köpa jäst istället.. så sen var det bara börja baka. De där små brödbullarna jäste hur mycket som helst och blev jättestora. De blev också väldigt goda och en glad överraskning för mina föräldrar! Det är det bästa med överraskningar, när det kan glädja andra för då blir man själv också glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar