onsdag 11 maj 2011

Slutplugg och glädjande brev

Nu är det inte långt kvar till studenten alltså, men oj så fort det går... Har 2 stora prov kvar, men ingen ork att plugga. Den här veckan har jag kämpat mig igenom miljökunskapen, för att förhoppningsvis kunna skriva bra på morgondagens prov. Idag bestämde jag mig för att strunta i att läsa, istället åkte jag och tränade - en riktigt go träning! Sedan blev det lite ishockey, bra jobbat av Sverige! Frågan är nu om de ska lyckas slå ut Tjeckien i semifinalen, jag vågar inte hoppas på för mycket, men det skulle vara sjukt nice! Så tillbaka till skolarbetet, jag får helt enkelt hoppas att han frågar på det jag kan! Nästa vecka är det dags för slutprov i fysik b...det känns aningen jobbigt, men det är sista stora grejen så vad gör väl det... Om mindre än en månad tar jag ju studenten!!

Fick idag hem ett brev med papper om visumansökan till mitt år som au pair...oj, så knöligt det verkar, det känns som att den ansökan kommer kräva många samtal till CC:s kontor, men nu är jag ännu ett steg närmre och om två månader så är jag faktiskt där! Det ska bli så spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar