söndag 1 maj 2011

Eld, fiskar och vänner

Valborgsmässoafton har återigen passerat och denna gång är det våren 2011 som officiellt är här. Gårdagen spenderades först i lanhagen, en plats i högsby vid emån. Det var väldigt fint med alla gröna och blommande träd. Tänk hur ofta man bara tar för givet vilken fin natur som finns... Hur som helst, där hade jag hand om en fiskdamm på kvällen. Det är ju så fantastiskt att få glädja barn, leendet som liksom sprids i hela deras ansikte när de lyckas fiska upp en godispåse. Sånt gör mig glad, då gör det inget att jag har fått lägga ner mycket tid på att fixa påsarna, för deras glädje betyder mer. Mitt i allt detta var det dags att tända majbrasan, något jag aldrig har gjort förut, men med brinnande fackla fick jag minsann brasan att börja brinna på den sidan där jag gick. Det är något mysigt med majbrasor... på något sätt lyckas man alltid frysa så mycket, så det är dels värmen som ges, men sen också hur den lyser upp när det börjar bli mörkt. Efter denna trevliga kväll i lanhagen fortsatte jag och Emelie hem till några kompisar.. något som också blev väldigt kul! Samanfattat en fantastisk kväll!

1 kommentar: