söndag 8 maj 2011

Fantastiska vänner

Har haft fullt upp hela helgen och har inte riktigt hunnit med sådant som jag borde ha gjort, men det har varit en bra helg så jag ska inte klaga. I fredags steg jag upp vid halv fem, för att vi skulle åka till Stockholm med klassen. Lång bussresa dit och hem, då är det tur att man har en bra klass så allt blir mycket roligare. I huvudstaden gjorde vi först ett intressant besök i synagogan. Därefter var det fri tid i många timmar. Jag och Sofie hann gå in i alla affärer vi ville och när vi var klara insåg vi att det var mer än 2 timmar kvar till vi skulle träffa alla andra igen... då blev det glass i kungsträdgården - mysigt! Med en trevlig pratstund gick tiden snabbt och vi samlades sedan utanför dramaten. Det var dags att se på teater!! Det blev 1,5 timmes monolog med mummlande och dåligt ljud, vilket gjorde att vi inte hörde något, vilket i sin tur gjorde att man inte förstod någonting.. det var en kul grej att åka, men att se en monolog var kanske inte det bästa biljettköpet om man säger så.
Kom sedan hem sent och väcktes tidigt. Det blev en tur till Oskarshamn med Rebecca, Erika och Bettan för att leka modell. Det var något så man blev sminkad och sedan fotad.. flummig grej, men kul att spendera tiden med bra vänner! Hon som sminkade mig frågade hur jag ville ha det och jag svarade att naturligt blir bra. Jag säger bara att hon hade en väldigt egendomlig definition på naturlig sminkning...
På kvällen blev det häng hos Simon som snart fyller 22 år! Mycket roligt måste jag säga!

Har hunnit spendera mycket tid med många av mina fina vänner den här helgen, sånt gör mig glad! För jag måste ha världens bästa vänner!

Eftersom deras foton va asdyra tog vi en egen bild vid havet!

1 kommentar: