torsdag 31 maj 2012

Händelserik springrunda

I måndags var det ju somsagt memorial day.. en helgdag här så alla var lediga. Det var supervarmt och kvavt hela dagen, men fint väder så man ska väl inte klaga.. På morgonen bytte jag barnens lakan, sedan åkte vi in till Main street. Där var det dags för parad och barnen skulle va med i den. Så vi lämnade barnen i sina grupper och hittade oss en plats längs gatan att sitta och titta ifrån. Det var massor med olika grupper som gick i paraden, gamla och barn.. De hade med en massa fina gamla bilar och körde med. När det var brandkårens tur hade de nog alla sina brandbilar med i paraden, jättegamla till de nya.. men det var nog i alla fall 10 stycken. När barnen hade gått förbi o paraden var över så drog vi oss tillbaka mot bilen. Vi åkte tillbaka hem o då var det förberedelser, för de hade bjudit hem en massa vänner till familjen. Så alla kom efter ett tag o det var trevligt.. vi grillade o så.

Igår, onsdag, så var jag ute o sprang med Lina på spåret på morgonen.. Det blev som att springa på zoo.. Mitt på det där spåret såg vi, ur en grop, en sköldpadda komma fram.. En stor sköldpadda, skalet va minst 1,5 dm i diameter.. häftigt, men vi fattar inte riktigt hur den har kommit dit. Längre fram så var det jordekorrar som sprang över spåret.. stora trollsländor som flög in i oss. Vi mötte en kvinna som gick med barnvagn och okopplad hund, som började hoppa på oss. Sedan såg vi en till sköldpadda.. På tillbaka vägen så vi dom igen.. Sedan det värsta av allt.. på min sida såg jag en tjock, lång, rödbrun orm på väg upp på stigen. Jag som är livrädd för ormar tog världens hopp av rädsla för att den skulle komma ut och samtidigt skrek jag jättehögt ett riktigt tjejigt skrik.. Lina skrattade asmycket, hon såg ju inte ormen utan bara min reaktion...
På eftermiddagen åkte vi en sväng till köpcentret. Igårkväll var jag på cellgrupp i kyrkan.

Idag har vi fint väder! Satt ute ett tag förut. Har dessutom städat idag. Nu kommer snart barnen hem och jag ska gå ut för att möta dom vid bussen. Ikväll blir det au pair-möte i parken!
Hejdå!!

Bild från paraden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar