torsdag 10 maj 2012

Tacksamhet

Har haft några bra dagar nu.. först o främst har vi fått flytta vår tur till Washington DC till på lördag, det var bra nyheter. I måndags var jag mycket effektiv när jag gjorde städningen o allt sånt.. så fick tid över till annat. I tisdags så åt jag lunch hemma hos Lina och vi såg på film. Sedan på kvällen var det fotbolls dags.. det var ösregn ute, men jag åkte ändå.. Det visade sig bli riktigt kul, för vi var inte så många som vi brukar va. Det blev bra spel på mindre mål, jag hamnade i det laget som inte klagade hela tiden ocså passade bollen.. så det blev även några mål för mig. Det var lyckat även om jag var genomblöt efteråt. När jag skulle åka hem så startade inte bilen.. efter tio på kvällen och i regn.. det var batteriet som hade dött, men inget var kvar på så vet inte hur det gick ihop sig.. I alla fall efter lite smått panik, kom en av de andra spelarna som hade sin bil bredvid och jag bad honom om hjälp. Tur för mig att folk är hjälpsamma och inte så själviska.. Han körde fram sin bil och hjälpte mig med startkablar, ute i mörkret och regnet. Även några andra stannade på sin väg därifrån och frågade om vi behövde hjälp, men han sa att det var lugnt. Så bilen startade och jag kände bara hur mycket man egentligen har att vara tacksam för! Mitt facebook-inlägg när jag kom hem blev: "tack Gud för fotboll och hjälpsamma människor". Det var det jag kände att jag var så tacksam över just då.. men jag tror att man oftare borde bara stanna upp och tänka igenom hur mycket härliga grejer som man får göra uppleva och gå igenom och bara tacka Gud för det (kanske inte just via facebook då)!

Igår så var jag så trött, så när barnen gått på bussen gick jag o sov en timme till. Sedan blev det lite träning och efter det mysig fika med några svenska tjejer på vårt nya favorit café. Igårkväll var det dags för ishockey igen, denna gången hemma hos Lina. Det gick ju tyvärr inget vidare.. nu är det 3-3 i matcher och sista matchen går på lördag, men då är ju inte jag hemma. Håller tummarna dock.

Nu hoppas jag bara att allt fungerar som det ska den här helgen och att vår lilla resa blir av på lördag! Inga tåg som inte dyker upp, tack!
Ha det så bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar