lördag 5 maj 2012

Inte bara SJ

Så idag var det ju dags för att åka till Washington DC, vilket jag sett fram väldigt mycket emot. Åkte härifrån innan fem på morgonen för att hinna hämta Laura och komma i tid till tåget som skulle gå 5.32.. när vi hade väntat i mer än en halvtimme utan något kommande tåg, så insåg vi att även om tåget skulle komma då, så skulle vi inte hinna med bussen inne i new york.. så vi åkte tillbaka hem, sjukt besvikna! Biljetterna till Washington-turen var ju redan betalda med och det verkar inte som vi kan få tillbaka nåt, vilket gör att det känns ännu segare.. När jag kom tillbaka gick jag och la mig igen och sedan har jag sett på en film.. blev sjukt opepp på denna dagen nu.. jag som skulle sett vita huset o allt!! Jaja.. håller tummarna för att bussbolaget ska ha någon förståelse och har redan skickat klagomail till mta (tågbolaget)..

I onsdags kväll fick jag ju lite oförberett jobba länge, då lagade jag potatis- o purjolökssoppa som blev god. Sedan på kvällen var det ishockey på TV:n och det gick till övertid. I mitten på andra övertidsperioden så somnade jag, sedan vaknade jag typ nästan halv ett och hörde på eftersnacket att rangers äntligen hade gjort mål i slutet på tredje övertidsperioden.. sjukt lång match, dubbla tiden.. Glad att Rangers vann, men stackars spelare att spela så länge! I torsdags så åkte jag till Lina och hade med mig rester av soppan som vi hade till lunch. Sedan bakade vi kakor. Igår var jag på gymmet och sedan gjorde jag inte så jättemycket, jag la mig tidigt på kvällen eftersom jag skulle upp idag. Nu blir det nog bio eller köpcentret.. ska träffa Julia och Alice o se vad de har planerat för idag..
Någonting får man ju göra av dagen trots allt!!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar