söndag 27 maj 2012

Shopping lördag!

Först av allt så är det ju morsdag och jag hoppas min fina mamma fick en riktigt bra dag! Vi hann ju med lite skype också.
Sedan händer det visst grejor i Sverige.. vinnare av Eurovision alltså!! Jag är lite surprised, men det det är väl klart sånt händer när man inte är hemma. Får väl hålla med resten av Europa om att låten är bra, så det va ju kul att hon vann!

Igår, lördag, så körde jag till Woodbury Common Outlet tillsammans med Laura, Julia och Alice. Har velat åka dit länge, men det har inte blivit av.. som tur var gjorde mina värdföräldrar ett undantag så jag fick köra dit. Det är lite mer än en timme och vanligtvis får inte au pairen köra så långt, så det var schysst att de lät mig ta bilen!! Det var i alla fall väldigt stort, massor av affärer. Vi var där i princip en hel dag. Det blev en del shopping om vi säger så.. men det var kul och jag är nöjd med det jag hittade! På vägen dit körde vi över ett mindre berg, så det blev ett stopp vid den fina utsikten med. Kom hem på kvällen och då såg jag på en film med familjen.

Idag åkte jag till kyrkan och sedan fick jag jobba en del.. Helgen har ändå varit bra och här är den inte över än.. Imon är det memorial day och det är en helgdag. Så jag är väl typ "ledig" imon, för föräldrarna är hemma. Det är någon parad inne på main street som barnen ska gå i, så jag ska följa med dit och sen har de bjudit hem folk hit. Så får se hur det blir imon, känns ändå kul att fira en högtid vi inte har hemma.
Nu har det börjat åska ute och mina fönster är öppna för att få ner värmen lite i rummet.. kanske ska stänga dom nu och sedan sova, hoppas åskan slutar med!!

Utsikten 


Resultatet efter 4 tjejer på en heldags outlet-shopping...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar