söndag 13 maj 2012

Washington DC denna gång

Gick upp runt klockan fyra igår på morgonen för att göra ett nytt försök med att åka till Washington Dc. Denna gången hade vi mer tur, tåget kom och vi kom med bussen. Bussresan gick smidigt, sov ganska så bra.. Väl där så stannade vi för att se olika monoument.. det andra stoppet var vid vita huset.. vi skulle bara gå dit från bussen och sedan ta bussen till nästa ställe. När vi kom tillbaka efter att ha sett Obamas hem, som var väldigt fint.. väntade vi och väntade vi.. men bussen kom inte. Ute var det riktigt soligt och varmt, jag hade mitt vatten och andra grejer kvar på bussen.. Så eftersom bussen inte kom bestämde vår guide att vi skulle promenera till nästa ställe. Eftersom vi gick fick vi inte lika mycket tid och fick springa igenom Madame Tussauds.. sedan gick vi till ett annat museum med flygplan o sånt.. Därefter bestämde vi en tid då hela gruppen skulle ses vid Capitol Hill.. när vi väl var där fick vi veta att bussen gått sönder vid Vita huset och att vi skulle få vänta ytterligare två timmar på bussen.. då var vi väldigt trötta efter allt gående i solen, så vi gjorde inte så mycket.. Men bussen kom inte sedan heller och allt var mest kaos och ovetande.. Guiden var också upprörd då han bara var inhyrd tillfälligt av det bolaget, så han gjorde sitt bästa för att hjälpa till. Så vi fick gå igen.. denna gången till tågstationen. Tillslut skickade bussbolaget en taxi med allas grejer som var kvar på bussen, så vi fick det tillbaka. Guiden fixade och bokade 40 tågbiljetter till New York, genom bussbolagets kreditkort. Så vi kom tillbaka i alla fall och vi tre på morgonen landade jag in hemma och gick o la mig. Det blev en riktigt lång dag. Bussturen blev inte alls vad vi hade väntat oss, vilket var en besvikelse. Men jag är glad att jag nu har varit i huvudstaden. Det var väldigt fint där, fin stad med fina byggnader. Så det var en bra dag, bortsett från de saker som gick fel.. Vet inte vad det är när jag och Laura ska resa tillsammans.. blir alltid nåt strul.. haha. Tur att det löste sig i alla fall!

Idag sov jag lite längre för att vila ut, sedan åkte jag till kyrkan vid elva. Efter det blev det lite skype med mamma. Sedan åkte jag till parken för att träffa Julia och bara slappa i solen. Det var härligt. Efter det åkte jag tillbaka hem och åt middag med familjen (grillat). Till efterrätt blev det mammans goda chocolate chip pie (choklad paj typ). Här är det morsdag idag, så det var väl därför det blev lite extra!! Gav min värdmamma en blomma och det blev uppskattat!!

Här kommer lite bilder:

Abraham Lincoln 

Vita huset 

Obama i vax på Madame Tussauds 

Där Lincoln blev mördad 


Capitol Hill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar