onsdag 2 maj 2012

Fullt upp med ishockey o vänner

Alltså jag får väl erkänna att inspirationen till att uppdatera bloggen inte är densamma längre.. men det blir väl så, jag menar det mesta jag gör nu är mer eller mindre samma varje vecka.. Men sen vet jag ju att i alla fall farmor gärna läser min blogg, så jag vill ju inte sluta skriva helt. Så här kommer alltså ännu ett tecken på att jag lever.. Saker och ting flyter på ganska bra nu.. barnen har efter denna veckan ytterligare sju skolveckor och sedan jobbar jag två veckor till innan jag åker till Kalifornien. Tiden går ändå väldans fort och snart har jag varit här i tio månader. Nu på sista tiden har jag börjat umgås mer med svenskarna här.. inte medvetet utan det har bara blivit så. Det har kommit väldigt många svenskar nu på våren så det har liksom blivit enklare, var ju typ bara en svensk till här när jag kom. Hur som helst så blir det mer naturligt och lättare att träffa svenskar.. inget elakt menat mot mina tyska o österrikiska kompisar, för de är helt fantastiska med! På tal om det ska jag och Laura till Washington DC på en endags busstur på lördag, vilket ska bli riktigt roligt!

Den senaste veckan, sen förra uppdateringen, så har det blivit lite träning o sådär mitt på dagarna.. någon fika och lunch sådär med Lina. Rangers är ju inne i slutspelet, så det har blivit några ishockey-kvällar med. Som jag skrev förra gången så har ju även utomhus fotbollen dragit igång, så jag var där förra veckan och igår. Måste säga att det är skönt att spela ute igen, en helt annan grej! Så det har varit kul! I helgen så åkte jag o Lina på en lacrosse-match för highschool-tjejerna.. det kändes verkligen så amerikanskt att vara där.. o allt var ändå så seriöst, nationalsång innan (väldigt fint också, vi borde sjunga vår svenska lite oftare och vara lite mer stolta över sverige ibland).. sedan var det ju föräldrar där och tittade som skrek åt varandra på grund av vad som hände på planen.. ganska roligt ändå. Sedan hängde vi i parken ett tag innan vi åkte till köpcentret.. först satt vi och åt bara nån förrätt inne på en sportbar/restaurang för att få se på ishockey.. sedan gick vi o tittade i affärerna och senare så blev det cheesecake factory och lite god mat. På söndagen var jag först i kyrkan och sedan träffade jag några kompisar och vi satt i parken typ halva dagen.. fint väder, men inte jättevarmt..
Ikväll ska jag jobba sent och sen har jag nog inga direkta planer för imon o fredag än.. får se lite vad det blir. Ska åka tidigt till Washington på lördag, så det blir nästa stora grej :).

Lovade ju någon bild från Jay Peak.. så här kommer några från semestern:

Utskärning i berget av vattnet 

Ben & Jerrys fabrik 

Nallefabriken 

Vattenparken 

Ett av bergen utanför - lite snö var det allt kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar